Wednesday, June 17, 2009

Marakbar Unity Goverment! Marakbar Muzakarah / Muqabalah Gelap! Down with Boneka UMNO!



Mullahkane menentang keras idea Kerajaan Perpaduan dan muzakarah Gelap atau Muqabalah.


Idea ini telah menimbulkan perasaan tidak puas hati dikalangan parti komponen Pakatan Rakyat.

Ada sesetengah pemimpin di dalam PAS yang menjadi Boneka UMNO ini, selain dari cuba mengadakan Muqabalah dan Muzakarah dengan UMNO tentang Kerajaan Perpaduan, mereka-mereka ini juga didapati Anti Pakatan Rakyat, memburuk-burukkan Dato' Seri Anwar Ibrahim di kalangan ahli-ahli PAS, nampaknya dakyah UMNO telah terkesan di sanubari mereka.

Maka,

1. Muzakarah Gelap
2, Muqabalah
3. Kerajaan Perpaduan
4. Anti Pakatan Rakyat / ANti Anwar Ibrahim

Fakta no. 2 itu bagi saya masih boleh diterimalah, hanya melibatkan pertemuan dan perbincangan isu-isu nasional. Tetapi jika digabungkan dengan kesemua elemen-elemen di atas, ini sudah menjadi "Gunting dalam lipatan", "duri dalam daging' kepada Pakatan Rakyat.

Sesetengah Pemimpin PAS pula secara gelap sudah pun dan masih berterusan berunding dengan UMNO ini secara diam-diam.

Boneka-boneka UMNO ini cuba mengeluarkan PAS dari Pakatan Rakyat dan menyertai Barisan Nasional. Malangnya, sesetengah penyokong kepada Idea ini adalah dari kalangan-kalangan Ulama. Saya fikir, terdapat satu gerakan senyap di dalam PAS yang telah menghasut secara berterusan dan berjaya, untuk membenci Anwar Ibrahim dan termakan propaganda UMNO seperti PAS tunduk pada DAP, PAS di anak tirikan, dan kebanyakkan yang mengeluarkan kenyataan ini adalah dikalangan orang besar PAS yang gagal untuk mendapat kedudukan yang diingini ketika pembentukan KErajaan Pakatan Rakyat seperti di Selangor. Di Perak, contoh mereka yang ada perangai macam ini ialah dua adun Katak itu, yang sebelum ini ketika belum bertukar menjadi katak dan masih ADUN Pakatan Rakyat, mereka berteruaan memburuk-burukkan DS Nizar dari MB dari PAS, kerana tidak berpuas hati kerana bukan salah seorang dari mereka yang menjadi MB.

DENGKI sudah berjangkit, malah menjadi kanser dan pencetus kepada isu Muqabalah dan Kerajaan Perpaduan.

Dan saya kesian kepada ahli-ahli bawahan PAS yg setia dan Patuh ini, kerana terpaksa tunduk kepada pemimpin-pemimpin Usrah mereka yang sudah menjadi boneka-boneka UMNO.


Penyokong-penyokong Setia Boneka UMNO ini akan menuduh ahli-ahli PAS yang lain sebagai tidak wala' kepada pemimpin. Saya nak tanya, dulu anda wala' tak kepada Nakhaei Ahmad? Dia pon salah seorang pemimpin PAS satu ketika dahulu. DAto Asri juga. Wala' punya wala' tau-tau pemimpin tersebut tikam PAS dari belakang. Inilah sebabnya kalau membuta tuli tanpa berfikir dengan rasional, aaya tidak kata tak perlu wala pada pemimpin, tetapi biarlah wala' dan patuh pada pemimpin dengan mata yang terbuka dan fikiran yang tajam. Bukan wala' bodoh-alang.

Ahli-ahli bawahan yang wala' pada boneka umno ini, mereka ini pon tidak setuju dengan Idea Kerajaan Perpaduan dan PAS masuk BN. Tetapi Wala buta tuli punya pasal, mereka jadi seperti tidak boleh berfikir dengan waras lagi. Mental CONFUSED sebenarnya. KEsianlah.


MULLAHKANE

No comments:

Post a Comment

About MULLAHKANE

"I am learning to understand rather than immediately judge or to be judged. I cannot blindly follow the crowd and accept their approach. I will not allow myself to indulge in the usual manipulating game of role creation.

Fortunately for me, my self-knowledge has transcended that and I have come to understand that life is best to be lived and not to be conceptualized. I am happy because I am growing daily and I am honestly not knowing where the limit lies. To be certain, every day there can be a revelation or a new discovery. I treasure the memory of the past misfortunes. It has added more to my bank of fortitude.

I'm not in this world to live up to your expectations and you're not in this world to live up to mine.If I tell you I'm good, you would probably think I'm boasting, If I tell you I'm no good, You know I'm lying. If you don't want to slip up tomorrow, speak the truth today.

I am not teaching you anything. I just help you to explore yourself. Because what works well with me might not work for you, and vice-versa!"

Mullahkane