Sunday, April 5, 2009

Siapa Pejuang Melayu Sebenar?

Ada sesetengah orang mungkin akan menganggap saya ini radikal dengan taksub kepada pembangkang semata-mata.. Tetapi, ingin saya nyatakan, perjuangan bangsa melayu bukan hak mutlak UMNO sahaja. Juga Perjuangan Islam ini bukan Hak Mutlak PAS sahaja. Termasuklah Perjuangan Keadilan sejagat juga bukan hak mutlak PKR. PAS juga perjuangkan Melayu, malah menjaga melayu untuk dunia sampai akhirat. Kita sering terkeliru dengan perjuangan menyokong parti atau menyokong pemimpin parti. Itu yang jadi undi protes tu, sayangkan parti, tapi tak sokong pemimpin parti. Bila nak sokong PKR, orang2 UMNO menganggap Anwar itu nak jual melayu lah, dan lain-lain. Bila nak sokong UMNO pulak, keluar cerita rasuahlah, mongolia lah, dan macam2 hal.

Sokong Parti atau sokong pemimpin yang membawa parti tersebut?

Bila sokongan parti lebih besar dari sokongan kepada agenda perjuangan asal,

Masa pilihanraya terpaksa undi jugak calon parti walaupun kita sendiri dah tau yang calon tersebut tak elok, kotor dan lain-lain. Maka hasilnya, calon yang tidak elok tadi pun menanglah hasil dari sokongan undi kita, resultnya, parti mempunyai pemimpin-pemimpin yang tidak elok dan menguasai parti ini. Boleh merosakkan bangsa sendiri kalau pemimpin yidak elok yang kita pilih tadi itu banyak agenda sendiri melebihi agenda rakyat, semasa menjadi pemimpin. Bab kata Dr. M, kalau letak tunggul kayu sekali pun jadi calon, orang umno akan sokong jugak kerana tunggul tadi itu adalah Cap UMNO. Walaupun calon lawan itu mempunyai peribadi dan karisma yang amat tinggi. Contohnya semasa PRK Ijok 2007. Orang UMNO terpaksa menyokong Calon Hindu untuk menjadi pemimpin masyarakat mereka di IJOK. Calon satu lagi yang lebih berkaliber, tokoh korporat besar dan Melayu, di tolak oleh orang2 UMNO ini.

Kalau dah tau sesetengah pemimpin itu korup, kotor dan lari dari agenda perjuangan rakyat tidak kira lah PAS ke, PKR ke UMNO ke, kita kena lah tolak. Termasuklah calon-calon yang tunduk kepada pemimpin-pemimpin mereka yang rasuah dan kaki kebas harta rakyat. Ini namanya pembersihan dalaman, (reformasi = Islah Mastata'tum = Menuntut Perubahan Ke Arah Kebaikan)

Saya secara peribadi, tidak mempunyai apa-apa masalah dengan UMNO. Kerana saya dilahirkan dalam keluarga Hardcore UMNO. Yang saya tentang adalah pemimpin2 dalam parti itu yang sepatutnya dijatuhkan oleh rakyat kerana masalah korupsinya, masalah bolot kekayaan negara utk diri sendiri, kroni dan keluarga. Lagi-lagi UMNO yang ada sekarang adalah UMNO baru ciptaan Dr. M, sebuah parti yang 100% tiada kaitan dengan UMNO sebenar yang ditubuhkan sebelum merdeka itu. Semasa UMNO diharamkan pada tahun 1988, ada pihak yang cuba menghidupkan kembali UMNO dengan memberi nama "UMNO MALAYSIA", diketuai oleh kumpulan-kumpulan Tunku Abdul Rahman. Beliau bersama tokoh-tokoh umno yang lain telah cuba mendaftar pertubuhan UMNO MALAYSIA ini di Pendaftar Pertubuhan. Melihat kepada keadaan ini, Dr. M dan konco-konconya cepat-cepat menghantar borang pertubuhan baru iaitu 'UMNO BARU'. Logo UMNO yang ada sekarang ini adalah logo UMNO Baru. Walaubagaimanapun, secara ajaibnya, permohonan pertama Penubuhan UMNO MALAYSIA tadi telah ditolak oleh R.O.S, dan secara ajaib lagi UMNO BARU diterima sebagai Parti Politik baru yang sah. Maka lahirlah UMNO BARU dimana cita-cita perjuangannya lebih kepada mengaut kekayaan dan projek, beransur-ansur menjadi parti korporat dan bukan parti perjuangan rakyat lagi. Itu yang menyebabkan UMNO BARU sekarang ini dilanda dengan pelbagai masalah korupsi, berebut kontrak, projek, tanah dan saham atas nama bumiputera kerana mereka yang mengawal semua-semua ini. Bumiputera lain yang bukan UMNO tidak ada peluang atau punyai peluang yang tipis sahaja untuk merebut peluang dasar istimewa bumiputera ini.

PArti perjuangan adalah parti yang membela Rakyat secara tutp mata dan bukan terpilih. Kenyataan ini bukan di tujukan pada UMNO sahaja, malah kepada PAS dan PKR sekali pun.

Pemimpin PKR Korup, kita tolak.. Pemimpin PAS korup, kita tolak. Pemimpin PR curi tanah kerajaan atau kontrak, kita tolak dan heret mereka ke bawah. Bukannya kita membuta tuli menyokong mereka2 ini dan bantu mengangkat pencuri2 ini, tidak terkecuali PAS, PKR dan UMNO.

Kawan-kawanku, janganlah ambil hati, take it personal apabila kita kadang2 berbicara soal politik perjuangan melayu ini. Seperti yang saya katakan, perjuangan Melayu itu bukan Hak Mutlak UMNO, Perjuangan Islam itu bukan hak mutlak PAS, perjuangan Keadilan Sejagat itu bukan Hak Mutlak PKR.

Saya pun sayang melayu, saya pun mempunyai agenda2 UMNO didalam diri saya dari segi perjuangan Melayu. Cuma, saya lagi suka jika UMNO kembali kepada perjuangan asal, bukan mcm sekarang ini terpalit dengan Pelbagai isu korupsi, parti projek dll.. Saya Sokong UMNO jika UMNO membela orang2 melayu sambil tutup mata (bukan secara terpilih atau punyai target segmentation dimana hanya segelintir orang2 melayu yang ditolong dan diangkat..

Matlamat:
Islam, Melayu dan Rakyat nombor satu.
Projek, saham, kontrak tu biar yang kedua lah, itu pun jangan la bolot diri sendiri atau kroni-kroni, pembangkang pon melayu dan bumiputera.

Pemuda UMNO,
Jika ada pemimpin2 UMNO lain yang nak robohkan kg. Peneroka melayu semata-mata untuk memberi jalan kepada projek kawan-kawan depa, saya mintak pemuda-pemuda UMNO ini turunlah jadi perisai manusia, lawan balik orang-orang yang nak robohkan kampung-kampung melayu itu. Bukan cium keris depan tv sambil blakang tv itu memperkayakan diri sendiri dengan memperalatkan DEB utk perut dia sendiri. Pemuda ini mempunyai cita-cita murni, idealisma, bangkit mempertahankan isu2 melayu dan bukan mempertahankan pemimpin2 yang korup. Pemuda UMNO, bersama-sama bangkit menuntut PPSMI di kembalikan ke Bahasa Melayu, kerana sebagai pejuang Melayu, anda semua mesti mempertahankan mati-matian bahasa ibunda kita ini.


Pergi belajar dengan PEMUDA PAS, macam mana hendak berjuang isu2 ketuanan melayu yang sebenar ini. Selama ini Pemuda PAS yang banyak turun pdng mempertahankan melayu bawah-bawah ini, UMNO pula syik membela tokey-tokey besar sahaja.

Pilihanraya Bukit Selambau, Bukit Gantang dan Batang Ai, sokonglh calon yang akan membawa perubahan, bukan calon yang mengampu.

mullahkane

No comments:

Post a Comment

About MULLAHKANE

"I am learning to understand rather than immediately judge or to be judged. I cannot blindly follow the crowd and accept their approach. I will not allow myself to indulge in the usual manipulating game of role creation.

Fortunately for me, my self-knowledge has transcended that and I have come to understand that life is best to be lived and not to be conceptualized. I am happy because I am growing daily and I am honestly not knowing where the limit lies. To be certain, every day there can be a revelation or a new discovery. I treasure the memory of the past misfortunes. It has added more to my bank of fortitude.

I'm not in this world to live up to your expectations and you're not in this world to live up to mine.If I tell you I'm good, you would probably think I'm boasting, If I tell you I'm no good, You know I'm lying. If you don't want to slip up tomorrow, speak the truth today.

I am not teaching you anything. I just help you to explore yourself. Because what works well with me might not work for you, and vice-versa!"

Mullahkane