Monday, January 19, 2009

Mengapa BN Tewas Lagi?

Ini bermakna trend Tsunami (Transformasi) Politik masih dan akan berterusan. Setelah tewas 8 Mac, tewas lagi di Permatang Pauh dan seterusnya di Kuala Terengganu. Hakikatnya, rakyat menolak BN sedikit demi sedikit. Termasuk golongan Prowaris ini yang diketahui ramai sebagai Pro Mahathir dan anti Paklah apabila Saudara Presiden Prowaris sendiri (Mr. Feriz) itu acapkali menghentam Paklah. Ini adalah contoh trend Golongan2 orang-orang Umno yang Protes terhadap Parti Umno itu sendiri kerana sudah mual dengan sikap pemimpin yang bergaduh sesama sendiri, agenda peribadi mengatasi agenda rakyat dan lain2. Puak UMNO Kelantan lagi dasyat, Pro Anuar Musa dan Pro Awang Adek lagi ketara persaingan yang tidak sihat sesama sendiri.
:
Yang menjadi pencetus kepada Tsunami Politik di Malaysia ini bukan sahaja kaum bukan melayu, bahkan protestor2 di dalam umno sendiri ini juga memainkan peranan dan watak yang penting dalam Transformasi Politik di negara kita.
:
Pengundi-pengundi muda mula menyokong Pembangkang bukan isu baru lagi, isu ini sudah timbul pada tahun 1999 dahulu, yang ada kaitan dengan keputusan kerajaan mewujudkan PLKN, yang disebabkan trend pemuda-pemuda yang sudah beralih arah ke Politik Pembangkang,
:
mullahkane.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

About MULLAHKANE

"I am learning to understand rather than immediately judge or to be judged. I cannot blindly follow the crowd and accept their approach. I will not allow myself to indulge in the usual manipulating game of role creation.

Fortunately for me, my self-knowledge has transcended that and I have come to understand that life is best to be lived and not to be conceptualized. I am happy because I am growing daily and I am honestly not knowing where the limit lies. To be certain, every day there can be a revelation or a new discovery. I treasure the memory of the past misfortunes. It has added more to my bank of fortitude.

I'm not in this world to live up to your expectations and you're not in this world to live up to mine.If I tell you I'm good, you would probably think I'm boasting, If I tell you I'm no good, You know I'm lying. If you don't want to slip up tomorrow, speak the truth today.

I am not teaching you anything. I just help you to explore yourself. Because what works well with me might not work for you, and vice-versa!"

Mullahkane