Thursday, January 8, 2009

ISA dan Ejen Amerika


Orang-orang UMNO terutamanya produk Utusan dan TV3, asyik cakap bahawa Dato' Seri Anwar Ibrahim adalah Ejen Amerika etc.. Walhal, Pelaksana ISA inilah yang sebenarnya ejen Amerika. Amerika Syarikat melaksanakan 'War Against Terror', dengan , menangkap dan menyumbat umat islam yang berjuang ke dalam Kem Guantanamo.



Kerajaan MAlaysia juga berbuat demikian, menuduh rakyat sendiri terlibat dengan keganasan e.g Jemaah Islamiah / KMM.. Dikatakan Abu Bakar Bashir adalah Pemimpin kumpulan ini, walhal Ustaz Abu Bakar Bashir sendiri tidak pernah dengar dengan kumpulan Jemaah Islamiah. Jemaah Islamiah ini sengaja di reka namanya oleh pihak2 pro U.S. Mungkin Malaysia terpaksa menangkap dan mengISAkan rakyat sendiri oleh kerana tekanan dari Amerika Syarikat.



Orang yang menyertai Mujahideen dalam peperangan membebaskan negara Islam (Afghanistan, Ambon, etc) apabila pulang ke Malaysia, ditangkap dan di ISA kan. Jelas lah disini siapa ejen Amerika yang tulen, terbukti dengan perlaksanaan ISA, dan bukan omong-omong kosong sepertimana mereka menuduh Dato' Seri Anwar Ibrahim sebelum ini. Kemudian, ISA digunakan untuk tujuan politik.



Alasan penangkapan Wartawan Akhbar Cina dan Teresea Kok kononnya mereka ini di ISA kerana kerajaan ingin melindungi mereka adalah suatu alasan yang amat kelakar. Menteri Botak itu suka mengeluarkan kenyataan memperbodohkan rakyat. Penggunaan ISA ini saya rasa perlu pada sesetengah kes..



Contoh KES yang paling sesuai untuk tidakan ISA adalah, KEs C4 Pengeboman Altantuya itu.. Dalangnya itu, mastermindnya itu perlu Di ISA kan. Ini baru betul. MAstermind Kes Altantuya ini yang mengancam keselamatan negara kerana kes ini sudah menjadi kes antarabangsa.

mullahkane.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

About MULLAHKANE

"I am learning to understand rather than immediately judge or to be judged. I cannot blindly follow the crowd and accept their approach. I will not allow myself to indulge in the usual manipulating game of role creation.

Fortunately for me, my self-knowledge has transcended that and I have come to understand that life is best to be lived and not to be conceptualized. I am happy because I am growing daily and I am honestly not knowing where the limit lies. To be certain, every day there can be a revelation or a new discovery. I treasure the memory of the past misfortunes. It has added more to my bank of fortitude.

I'm not in this world to live up to your expectations and you're not in this world to live up to mine.If I tell you I'm good, you would probably think I'm boasting, If I tell you I'm no good, You know I'm lying. If you don't want to slip up tomorrow, speak the truth today.

I am not teaching you anything. I just help you to explore yourself. Because what works well with me might not work for you, and vice-versa!"

Mullahkane